יום חמישי, 7 במרץ 2013

יום האישה - יפה מבפנים

לפני בערך חצי שנה התחלתי להשתעשע עם הרעיון של להיות בלוגרית "כמו כולן" וללכת ליח"צים. היה עידן שזה היה נראה לי בלתי מושג ואז כשהתחלתי להבין שאולי יש לי סיכוי גם לקחת חלק בזה, התחלתי לדבר על זה עם בלוגריות אחרות. ההתלבטויות חגגו, ואני החלטתי לא לנסות. עד שלפני כשבועיים, אמרתי "יאללה!".
תוך שאני מחליטה שאני בת 27, אישה אמיתית לכל דבר  ועניין, אני יכולה לשמור על דעתי. אני לא חייבת לקחת חלק בכל יח"צ שמציעים לי, ודעתי - דעתי גם נחשבת.
עוד שיקול הוא שבסופו של דבר האירועים האלה מתרחשים בתל אביב, ולמי שלא ידע, אני פריפריאלית לחלוטין. :-) אני מאשקלון. לכן להגיע לאירוע כלשהו הוא לא עניין של מה-בכך. כמובן שאם זה מדבר אלי אני אשמח לבוא.
******

היח"צ הראשון שהוזמנתי אליו היה לתוספי תזונה. ואתן בוודאי מרימות גבה. תוספי מזון? מה?
עכשיו אמרתי שאסנן הזמנות. לא?

אבל זה עניין אותי. משתי סיבות.
א. ידעתי שבוודאות אנחנו הולכים לגעת בנושא שהוא לחלוטיין קשור ליופי - שיער ועור.
ב. כי אני בטרפת תוספי מזון בתקופה האחרונה.

למה הכוונה "טרפת"? לא שאני בולעת 30 כדורים כל בוקר, אלא שאני קוראת על זה כבר חודשיים-שלושה. אחד מהדברים שראיתי שוב ושוב היה באמת שיש לתוספי מזון חלק אינטרגלי במלחמה נגד מחלות אוטו-מיוניות, וביניהן, כמובן, פיברומיאלגיה. בתוך ים המידע, התחדדו לי דברים שידעתי ולא ידעתי בוודאות. ידעתי שמלאי הסידן שלי דווקא לא רע, וזה שהייתי שמנה מגיל ילדות זה דווקא עובד לטובתי מהבחינה הזו (הנה! הנה לכן סיבה למה זה טוב שהייתן ילדות שמנות!).
גילתי שלרובנו חסרים דברים. והרבה חוסרים. והערכים שאנחנו מגלים בבדיקות דם, משתנים כל הזמן. אחד מהדברים הראשונים שבודקים כשיש לכן עייפות מופרזת - הוא בדיוק זה, מצב הויטמנים והמינרלים. להרבה נשים חסר B-12. שזה לא מפתיע בכלל.

בכלל, התפיסה ברפואה החלה להשתנות. אני לא זוכרת איפה נחשפתי לזה ומתי, אבל בעשר שנים האחרונות, ובדגש על החמש האחרונות, החלה להתבסס תפיסה של רפואת נשים. ולא, אני לא מתכוונת למה שרובנו חושבות על "רפואת נשים", אלא רפואה *פנימית* נשית.
מי שמכירה אותי באופן אישי, יודעת שאני פמינסטית. מוצהרת. ידועה. ואני לא סובלת בשום אופן הפרדה בין המין הנשי למין הגברי, כשהוא לא מוצדק. אבל אנחנו יכולות לצרוח עד מחר, גברים ונשים שונים מבחינה אנטומיה. ולכן, דווקא בגלל העמדה השוויונית - מגיע לנו יחס מתאים בהתאם למי שאנחנו.

נשים וגברים עוברים את גיל המעבר בצורה שונה. עובדה. וכן, גם גברים עוברים את גיל המעבר. אומנם אצלם מדובר בירידה של הורמון אחד, ואצל נשים זה בלאגן שמשלב שלושה, אבל אין ספק שהם עוברים משהו שונה. (ולא, לא בהכרח קנייה של מכונית ספורט אדומה....:-)) בעוד שגברים חשים בעיקר ירידה בחיוניות ובאנרגיה, אצל הרבה נשים יש את תופעת גלי החום. אבוי. אומנם אני בת 27, אבל אני יודעת מה זה גלי חום. ולצערי, גם חלק מהנשים איתן עבדתי ידעו מה זה. ותאמינו לי, זה לא כיף.

טוב, מספיק. אני נסחפת עוד ועוד וחופרת לכן עוד ועוד. ואני צריכה להפסיק. כי מה שרציתי לדבר איתכן זה בעיקר על עניין היופי. וכמובן שאני אמליץ לכן בחום על מולטי ויטמין - כדאי שיהיה, אבל אם כבר... בוא נדבר על שיער. החשיפה הראשונה שלי לזה שויטמנים משפיעים על השיער, הייתה בגלל אימא. שהחלה לאבד שיער עוד ועוד. התדלדל עוד ועוד. והפיתרון היה פשוט. תוסף תזונה מתאים. זהו.

אלטמן הוציאו מולטי ויטמין שמיועד בדיוק לעניין הזה. Ruts. משהו שהוא לא ייחודי דווקא לנשים יותר מבוגרות, אבל ככל שאנחנו גדלות הוא הולך ומתדלדל.
אחת המחמאות הכי גדולות שאני מקבלת בערוץ שלי, הוא לגבי השיער. ושלא תטעו, אני מתה על השיער שלי (צפו לסרטון בנושא בקרוב), אבל מי שראה את השיער שלי בגיל 13, יודע שהייתה לי רעמה. בחיי. זה עמד והיה לו חיים משל עצמו. אולי אפילו מיקוד משלו. אז אני יודעת שהשיער שלנו פשוט... אתן יודעות. הולך ומתמעט עם השנים.
הידעתן שרוב הנשים לא ניגשות לטיפול בהתקרחות עד שהן מאבדות כ-50% מהשיער?? הייתי בהלם מהדבר הזה. אומנם אפשר להבין את זה, כי אנחנו רגילות שמדי פעם יש נשירה,  ובאביב, ובתקופות מסוימות וכו' וכו' וכו'. לפעמים גם ההריונות נורא משפיעים, ומניסיון של יותר מחברה אחת, שממש התבאסו מזה, תוסף תזונה מתאים דווקא עזר להן מאוד.

חשוב לציין שבמקרה של נשירה חריגה, הולכים לרופא. אבל גם מבינים שלתוספי תזונה יכול להיות חלק מאוד משמעותי. אתן יכולות להתחיל לעשות מחקר משלכן ולהתחיל לקחת מלא סוגים של תוספים... או פשוט לקחת אחד. ב-  רוטס HR של אלטמן יש הרכב של מגוון רחב של מינרלים. ועל מה תשימו את הדגש? אבץ, FOLIC ACID (שזה בוודאות אחד התורמים המשמעותיים למצב השיער!), ברזל (שחסר כאמור לחלק משמעותי של הנשים) ועוד.

ובניגוד אל מולטי ויטמנים אחרים, שאף פעם לא בטוחים אם הם עוזרים או לא - פה, אני מבטיחה לכן, שאם זה כמו אצלי ואצל אימא, אתן תראו הבדל. (מסתבר שזה שהיה לאימא ולי יש סימנים ראשונים של זה, זה לא מפתיע. גם אצל נשים זה גנטי. :-/ בסיפור הזה אנחנו שיוויונים).

על תוספי תזונה ורופאים:  בגדול, בגלל שאני ניגשת הרבה לרופאים (מה לעשות, גם בעניין של תוספי תזונה אני דורשת לוודא שזה לא יפגע בי), שאלתי אותם על הנושא הזה. בגדול אני שואלת אותם בעיקר לגבי ההרכבים והשילובים. התשובה של כל הרופאים ששאלתי עד כה התחלקה לשניים:
הראשונה הייתה - זה לא יעזור ולא יפגע. אם זה עושה לך טוב  - תקחי.
השנייה הייתה - שהיתרונות של רפואה אלטרנטיבית וביניהם תוספי תזונה, ידועים. רק תסתכלו על ההמלצה לקחת חומצה פולית בהריון....

אהה, ועוד המלצה אחת שהיא כבר בנושא, אבל לא נשלחה לי על ידי היח"צ: :-) גם היא קשורה אליהם אז חשבתי לספר לכן שאחד התוספים היותר מדוברים כרגע בקהילה הפיברואית (שהיא מחלה יותר נשית מאשר גברית, אחד על כל תשע נשים), הוא Q-10. הוא מומלץ בגדול למי שעבר את גיל 50 כתוסף כללי, לגברים ונשים, אבל מהניסיון של פיברואיות למיניהן, (נכון שזה לא מחקר מדעי, אבל בפיברו' - You'll take what you can get), גם התוסף הזה שיש לו השפעה על השרירים - עוזר.



גילוי נאות: אלטמן.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פרטים עלי

התמונה שלי
Israel
sometimes all a girl needs is a brand new pair of shoes.... 27 year old law student lives in Israel.

קוראים