יום שישי, 5 באפריל 2013

סרטון לסוף השבוע: פסטיבל הולי

פסטיבל הולי, למי שלא מכיר, הוא פסטיבל הודי שמתרחש באיזור האביב. רציתי לפרסם את הסרטון של סוף השבוע במועדו ולכן הסרטון הזה נדחה לשישי הזה. למרות שפסטיבל הולי התרחש השנה ביום חמישי לפני שבוע.



בחגיגות הפסטיבל הזה מה שעושים זה זורקים צבעים אחד על השני. כן. בעצם. אז הנה סרטון מאחד הפסטיבלים ב-2011.

ועוד שני סרטונים מסרטי בוליווד, אחד מהם מאוד אהוב עליי. אני פשוט חולה על טרפת הצבעים הזו. לא יעזור. ובגלל האהבה החדשה הזו יחסית לכל מה שבוליווד ועוד כמה דברים הודיים תרבותיים, אני יודעת שאני אסע להודו. לחרדתה של אימי, מדובר גם בשאיפה להגיע למחוז קשמיר. 
(הטענה של אימא שלי היא שמסוכן שם, כי יש טרור ומפוצצים אוטובוסים....:-P).




למעשה, המנהגים הנהוגים בחג הולי (Holi), הם לא רק התזת צבעים (בין אם אבקות והבנתי שגם סוג של נוזל צבעוני), אלא גם שתיה של מעין משקה שמהווה תערובת של מירחואנה עם חלב חם. הוא נחגג בסוף החורף ומסמל את תחילת האביב. הוא נחוג בהודו ונפאל ונובע מהדת ההינדית:
מספרים על מלך שפקד גזר דין מוות על בנו משום שזה סירב להשתחוות לו. אחות המלך ליוותה את אחיינה למדורה וישבה איתו בין הלהבות, ולכן הוא ניצל. אך למרבה הצער, היא לא שרדה ומתה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פרטים עלי

התמונה שלי
Israel
sometimes all a girl needs is a brand new pair of shoes.... 27 year old law student lives in Israel.

קוראים